„Kolekce je součástí strategie, s níž chceme do budoucna upevnit značku a zlepšovat celkově image,“ poznamenal Fait k pařížskému úspěchu. Novou kolekci sklárny vyrobily i pro únorový veletrh ve Frankfurtu, kde chtějí oslovit odběratele jednoduchostí a cenovou dostupností výrobků. „Připravili jsme čtyři kolekce – dvě nápojového skla a dvě dárkového skla,“ přiblížil nabídku Fait.
Nový vlastník Crystalite Bohemia rozjel výrobu ve Světlé nad Sázavou téměř přesně rok poté, kdy byly sklářské pece zastaveny kvůli zadlužení. Sklárna v současné době zaměstnává tři stovky lidí a specializuje se na výrobky z nové skloviny, které jsou prodávány do 45 zemí celého světa. Letos se podařilo navázat obchodní spolupráci s Ruskem.

Reportáž Blanky Poulové
„Do konce roku 2009 se ve Světlé snížila nezaměstnanost z 20 na 14 procent,“ potvrdil Martin Kouřil z Úřadu práce v Havlíčkově Brodě. Ředitel Crystalite Bohemia Martin Fait připouští, že pokud se výrobě bude dařit, vznikne až stovka dalších pracovních míst.
O tom, jak se sklárnám bude dařit v dalších letech, rozhodne mimo jiné i dubnový veletrh v New Yorku, kde Crystalite Bohemia představí nejen nové kolekce, ale i tradiční sortiment užitkového skla.