Ze sortimentů, které mají vliv na celkový výsledek, se výrazně snížil prodej výrobků pro domácnost a potravin ve specializovaných prodejnách. Naopak rostly tržby podnikům s prodejem přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby, dále pak tržby za farmaceutické, zdravotnické a drogistické zboží. Více utržily také nespecializované prodejny s převahou potravin, kam patří i obchodní řetězce.
Miroslav Frayer, analytik KB:
„V následujících měsících pravděpodobně neuvidíme nějaké výraznější zlepšování maloobchodních tržeb, pokud se podíváme na trh práce, tak tam pravděpodobně zaznamenáme další nárůst míry nezaměstnanosti.“

Reportáž Jana Spilky
Podle analytika Komerční banky Miroslava Frayera byly srpnové maloobchodní tržby pro trhy zklamáním. „Data potvrzují, že spotřebitelská poptávka zůstává stále velmi slabá. Spotřebitelé jsou díky ekonomické recesi ve svých výdajích mnohem opatrnější a spíše spoří, aby si vytvořili určitou finanční rezervu,“ konstatoval.
