O šest set korun míň než loni zaplatí Češi letos za dárky. Tradičně se ale nebude šetřit na potravinách, jak uvádí průzkum společnosti Unilever. „Zatímco na dárcích se plánuje šetřit, tak výdaje spojené se zvyky se příliš nemění. Prakticky jsme nezaznamenali šetření na štědrovečerní večeři nebo na pečení vánoční cukroví“, vysvětluje regionální manager business analýz Unilever CEE a Rusko Petr Hantych.
Přestože by Češi měli v obchodech utratit míň peněz, než bylo zvykem, řetězce opět počítají až s třicetiprocentním nárůstem prodejů. Už nyní se zvyšuje zájem například o ryby. „U potravin trochu vidíme odklon od takzvaných značkových výrobků, ale naopak zase příklon k vlastním značkám maloobchodníků,“dodává Libor Kytýr z obchodního řetězce Ahold.
