AB InBev, který je největším pivovarem na světě, dodal, že cena za pivovary by se podle dohody mohla případně vyšplhat až na 3,03 miliardy dolarů, v závislosti na návratnosti investice pro CVC. AB InBev současně získá přednostní právo na odkup pivovarů v případě, že se CVC rozhodne je prodat.
István Szöke, ředitel společnosti CVC pro střední Evropu:
„Naším záměrem je vybudovat ve spolupráci s místními managementy a zaměstnanci skupinu pod názvem StarBev, která se stane šampionem regionu.“

Staropramen a spol. mění majitele
AB InBev vznikl loni v listopadu, kdy belgický InBev dokončil převzení amerického konkurenta Anheuser-Busch za 52 miliard dolarů. Právě díky této transakci vznikl firmě dluh, který současný prodej alespoň zčásti pomůže umazat. „Jsme rádi, že můžeme oznámit tuto transakci, díky které jsme překročili cíl získat 7 miliard dolarů z prodeje aktiv, a můžeme tak lépe zaměřit zdroje na naše klíčové trhy,“ podotýká Carlos Brito, výkonný ředitel AB InBev. "Prodejem aktiv v Jižní Korey, Číně, Skotsku a Irsku a USA již AB
InBev získal 9,5 miliardy," vypočítává analytik společnosti Redbaenk Radek Schmied.
Stella Artois či Hoegaarden budou nadále k dostání
Na českém trhu s pivem drží AB InBev se značkami Staropramen, Braník či Měšťan zhruba patnáctiprocentní podíl, firma v Česku prodává rovněž značky Stella Artois či Hoegaarden. „Našim spotřebitelům budeme poskytovat stejnou nabídku piv, jak tomu bylo doposud. Zůstáváme i nadále držiteli licence na belgická piva Stella Artois, Hoegaarden a Leffe a budeme pokračovat v jejich distribuci,“ ujišťuje tiskový mluvčí společnosti Pivovary Staropramen Pavel Barvík. „Pro naše spotřebitele a obchodní partnery, stejně jako pro naše zaměstnance, se v souvislosti se změnou našeho vlastníka nic nemění,“ dodal generální ředitel Zbyněk Kovář.
O tom, že AB InBev chce prodat své východoevropské pivovary, mezi nimi i Pivovary Staropramen, spekulovala média již několik měsíců. Mezi zájemci o tuzemskou pivovarnickou dvojku byl údajně také nizozemský Heineken, jemuž v Česku patří značky Starobrno, Krušovice či Zlatopramen. Ten je v současnosti trojkou českého trhu, jehož dlouhodobým lídrem je Plzeňský Prazdroj.