Celková výše závazků strojíren přesáhla 96,7 milionu korun. Vedení strojíren navrhuje, aby situaci předlužené firmy vyřešil konkurz. Od roku 2004, kdy v Ostrově skončila produkce trolejbusů, se strojírny soustředily na provádění garančních oprav, servisní práce a dodávky náhradních dílů na trolejbusy dodané v uplynulých letech do San Franciska.
Strojírny Ostrov skončily v roce 2008 hospodaření se ziskem téměř 3,3 milionu korun. O rok dříve ale byly ve ztrátě přes 18,7 milionu korun a ztrátu společnost vykazovala už od roku 2002. V San Francisku jezdí zhruba 273 trolejbusů Škoda. Kvůli soudnímu sporu souvisejícímu s dodávkami trolejbusů pro San Francisco Strojírny Ostrov přerušily v závěru loňského roku veškeré garanční práce a dodávky náhradních dílů určené pro kalifornskou dopravu.
Do dubna 2004 se v areálu bývalé Škody Ostrov, kde firma Strojírny Ostrov působila, vyráběly trolejbusy. Ostrovská Škodovka měla ještě před 19 lety 1700 lidí. Produkci nových typů trolejbusů 24 Tr a 25 Tr převedla Škoda Holding do Plzně do Škody Electric.
