Dráhy využijí prostředky získané prostřednictvím emitovaných dluhopisů k financování svého investičního programu, především k nákupu moderních železničních vozidel využívaných v rámci služby ve veřejném zájmu. Na tyto služby společnost uzavírá dlouhodobé smlouvy se státem a kraji. Smlouvy zajišťují plnou úhradu prokazatelné ztráty včetně přiměřeného zisku po dobu až deseti let.
Průměrné stáří vozového parku: 26 let

Reportáž Jiřího Böhma
Podle generálního ředitele Petra Žaludy chtějí dráhy v roce 2012 vydat obligace za minimálně deset miliard korun a z jejich prodeje poté financovat obnovu vozového parku. Podnik by potřeboval investovat minimálně osm miliard korun ročně, aby se vozový park s průměrným stářím 26 let výrazněji omladil. Na koleje vyjedou v letošním roce nové vozy za 4,5 miliardy korun.
Dluhopisy se splatností v roce 2012 jsou určeny pro tuzemské investory, nebudou kotované ani obchodovatelné na žádném regulovaném trhu.
