Agenturních pracovníků zbude jen velice málo kvůli tomu, že automobilka po vypršení šrotovného v řadě zemí očekává složitý rok 2010. „Těžko se teď dá určit, o kolik ten počet snížíme. Limitem je v každém případě nula. Na jejich místo pak budou přemístěni kmenoví zaměstnanci,“ uvedl předseda škodováckých odborů Jaroslav Povšík.
Významně snížila Škoda počet agenturního personálu již loni po vypuknutí krize, zavedení šrotovného a tím pádem vyšší prodeje ji však donutily agenturní personál opět nabírat.
Zaměstnancům hrozí přesun z Mladé Boleslavi i Vrchlabí do Kvasin
Přesuny zaměstnanců mezi jednotlivými místy se budou konat přednostně v rámci jednoho závodu. „Je však možné, že v některých případech to nepůjde udělat jinak a budou muset být přesunuti do jiného města,“ podotkl Povšík. V takovém případě by se prý zřejmě jednalo o přesun z Mladé Boleslavi i Vrchlabí do Kvasin, tamní závod je nyní nejvytíženějším závodem Škody. Vyrábí se tam Roomster, Super, Yeti a nově také Superb Combi.
Automobilka zastaví výrobu kvůli klesajícímu zájmu o Fabie již za týden ve čtvrtek a pátek. Ve čtvrtek se nebudou vyrábět jen Fabie, ostatní provozy pojedou normálně. V pátek se pak výroba zastaví kompletně. Vyrábět se nebude ani ve státní svátek 28. října, ten však automobilka tradičně využívá k inventuře. Škodovka snížila počet vyrobených Fabií z 1200 na 1000 aut denně už na konci září.
Na začátku roku bude v Mladé Boleslavi problém zejména s výrobou Fabie. Její prodeje se výrazně zvedly právě se zavedením šrotovného a automobilka už nyní zaznamenala pokles. „Proto se její výroba zkrátí o jednu směnu a pojedeme jen ve dvousměnném provozu. Lidi z té jedné směny přemístíme jinam,“ vysvětlil Povšík. Podle něj však půjde jen o dočasné řešení, protože ve druhém čtvrtletí čeká Fabii facelift, což by mělo nároky na výrobu opět zvednout.
