„Výsledky průzkumu jsou velmi zarážející,“ podotkla Kunešová. „Nyní máme konkrétní fakta a čísla, která ukazují, jak se jednotný evropský trh pro spotřebitele nevztahuje na nákup přes internet. Ve skutečnosti jsou lidé nakupující přes internet často omezeni prostorem uvnitř státních hranic,“ dodala s tím, že je třeba zpřehlednit nyní často velmi komplikované předpisy v této oblasti.
Komise zprávu založila na rozsáhlém průzkumu, v němž spotřebitelé zkoušeli nakoupit věci ze seznamu stovky výrobků, například knihy, oblečení nebo nejrůznější elektroniku. V 60 procentech případů však nemohli dokončit přeshraniční transakci. Internetový obchodník jim totiž nedodával výrobek do jejich země, případně měli problém s uskutečněním přeshraniční platby.
Přibližně 75 procent objednávek bylo zamítnuto v Belgii, Lotyšsku, Rumunsku a Bulharsku. Tyto země v tomto směru podle zprávy dopadly nejhůře. Česká republika skončila na desátém místě, zde bylo zamítnuto přes 60 procent objednávek. Nejlépe dopadli Rakušané a Španělé.