Podle Vladimíra Vaňka z Radegastu, jehož Birell má téměř 70procentní podíl na trhu nealko piva v Česku, už jsou Češi na špičce v konzumaci nealkoholického zlatavého moku. Na trhu se nyní prodává 25 značek vyráběných ve 23 pivovarech. Mít toto pivo v portfoliu je téměř nutností.
„Češi zůstávají věrni oblíbené chuti piva, což je jeden z důvodů, proč se v Česku vyrábí nealko piva stále více,“ dodal Vaněk, podle něhož se také letos předpokládá nárůst prodejů na trhu v řádu procent.

Telefonát Jana Veselého
To potvrzuje i výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. „Jde o dlouhodobý trend. Jednak je to v důsledku změny životního stylu, daleko více se cestuje za prací, zavádí se bodový systém. Lidé jsou stále méně ochotni riskovat tím, že by pili pivo a tím pádem měli alkohol v krvi,“ řekl Veselý. Naopak za propadem výroby piva stojí podle šéfa pivovarníků odliv turistů, s nímž souvisí i nižší spotřeba piva v českých hospodách a restauracích.