Řidiče nákladních vozů dopoledne navštívil šéf NDS Igor Choma a generální ředitel firmy SkyToll Matej Okáli, aby se přímo od nich dozvěděli konkrétní chyby při výběru mýta. Stěžovali si zejména na nesprávné účtování poplatků. V některých lokalitách jim systém údajně účtoval jízdu po dálničním úseku, přestože jeli po souběžné cestě první, či dokonce druhé třídy. „Dnes se snažíme takové údaje posbírat, abychom mohli analyzovat, zkontrolovat a zodpovědně říct, zda takový problém je či není,“ uvedl Okáli. Úpravu systému připustilo i ministerstvo dopravy.
Řidiči: Mýtný systém znevýhodňuje slovenské autodopravce
Protestující řidiče ale ani další schůzka neuspokojila. „Určitě odsud po rozhovoru s panem Chomou neodjedeme. Budeme požadovat splnění čtyř našich požadavků,“ řekl jeden z protestujících řidičů Ladislav Kristel. Podle něj mýtný systém znevýhodňuje slovenské autodopravce, protože započítává celé úseky silnic místo najetých kilometrů. „Když kamion z trasy sjede, zaplatí celý úsek. Když se na silnici opět vrátí, znovu zaplatí celý úsek,“ dodal.
Další z protestujících Igor Borko potvrdil, že blokáda cesty bude pokračovat až do pondělního setkání Unie autodopravců Slovenska s premiérem. Nespokojené autodopravce se podle něj chystají podpořit i jiní kolegové, kteří míří k Bratislavě. Autodopravci žádají, aby se provoz systému pozastavil, zpoplatněné úseky se přehodnotily, snížila se spotřební daň z pohonných hmot a daň z motorových vozidel. Také chtějí, aby byly zpoplatněné úseky vymezené dopravními značkami.
Systém elektronického mýta na Slovensku funguje od začátku roku. Poplatky za jízdu po dálnicích a dalších vybraných silnicích musí platit vozidla nad 3,5 tuny a autobusy.