Letiště ve Vodochodech bude konkurovat především pražské Ruzyni, kde se počet cestujících pohybuje kolem 12 milionů ročně. „V Evropě najdete jen velice málo hlavních měst, která by neměla své druhé letiště,“ uvedl Kačur. Dodal, že Vodochody se nezaměří pouze na přetahování cestujících z Ruzyně, nýbrž hodlají „vygenerovat“ své vlastní pasažéry především nízkými poplatky. S nimi souvisí i skromnější servis, cestující např. budou muset vystupovat z letadel po schůdkách.
O modernizaci letiště a rozšíření provozu ve Vodochodech se hovoří již několik let, samospráva v okolí je však vesměs proti. Obyvatelé se bojí především hluku leteckých motorů a znečištění ovzduší. „Rozšířená kapacita je pro náš region nepřijatelná,“ řekla nedávno starostka blízké obce Máslovice Vladimíra Sýkorová. Dotčené obce proto odmítly prodat letišti pozemky pro jeho rozšíření a založily iniciativu Stop letišti Vodochody. Jejími členy je 14 obcí a 9 občanských sdružení.

Reportáž Hany Vorlíčkové a Ivany Šmelové
Okolní obce se bojí korupce politiků
Investor nyní proto doplňuje studii o vlivu stavby na životní prostředí (EIA) o řadu připomínek. Samotné vedení letiště již k několika ústupkům přistoupilo. Především zrušilo plány na noční provoz – mezi 22. a 6. hodinou nebude žádné letadlo odlétat ani přistávat. Denně bude z letiště v průměru startovat či přistávat asi 50 letadel.
Kritika místních se snesla i na páteční zasedání podvýboru Poslanecké sněmovny pro letectví a kosmonautiku. To se má uskutečnit právě v areálu letiště Vodochody a pod jeho patronací. Obyvatelé mají obavy, že se tím zakládá korupční prostředí ve prospěch letiště. Sněmovna to ale odmítá. „To je nesmysl, naší povinností je naopak seznámit se s takovými aktivitami. Víc než polovina zasedání podvýboru je v terénu,“ řekl předseda podvýboru Pavel Hojda.
