Na tom, že klíčem pro záchranu z krize jsou nové technologie, se shoduje devět z deseti manažerů předních světových automobilek. Mezi inovacemi vedou hybridní automobily, následují je elektromobily a auta, kde elektřinu dodává třeba vodík nebo biopaliva. Tyto trendy budou ovšem převažovat pouze ve vyspělých zemích, v rozvojovém světě to bude jinak.
„Rozvojové země nadále silně preferují cenu, takže tam se budou silně prosazovat výrobci nabízející levná auta,“ podotkl partner společnosti KPMG Jan Linhart.

Automobilový průmysl
Automobilový průmysl
15.1.2010
Ekonomika ČT24: Automobilky investují do technologií
Problém číslo jedna – nadvýroba
Za velký problém automobilového průmyslu označují manažeři nadbytečné výrobní kapacity. Hlavně ve Spojených státech, západní Evropě a Japonsku mluví odhady až o pětinové nadvýrobě. „Nepochybně se dočkáme dost dramatického uzavírání továren. Otázkou ale je, v jakých zemích. Na jednu stranu se mluví o uzavírání továren ve Spojených státech, na druhou máme zprávy o tom, že Mercedes-Benz přesune výrobu nové generace sedanu třídy C z Německa právě do Spojených států, kde jsou výrobní náklady takřka poloviční,“ uvedl redaktor časopisu Autotip Zdeněk Vacek.
Zájem je ale i o Evropu. Tlačí se do ní Číňané. Třeba největší čínská soukromá automobilka Geely Automobile Holdings dokončuje převzetí švédského výrobce Volvo Car. Obchod ji podle odhadů vyjde zhruba na 1,8 miliardy dolarů (více než 32 miliard korun) a jeho dokončení se očekávalo ve druhém čtvrtletí loňského roku. Další čínská automobilka Beijing Automotive Industry Corp (BAIC) se zase dlouho ucházela o převzetí Opelu.
Velký potenciál růstu trhu vidí v Evropě i bosové automobilového průmyslu, avšak pouze v té východní, především v Rusku. Slibnou expanzi ale čekají také od odbytišť v jihovýchodní Asii.
