Clio se vyrábí ve Francii, Španělsku, Slovinsku a Turecku. Za tři roky, kdy vyjede nová generace mělo zůstat jen Turecko. Prezident Sarkozy si ale zavolal šéfa Renaultu Carlose Ghosna do Elysejského paláce a Renault nakonec ustoupil. Část výroby tak zůstane ve Francii.
Výroba Clia se ale ve Francii nevyplácí, cena práce tam vzrostla nejvíc z celé eurozóny. Konkurenceschopnost průmyslu padá, v letech 2000 – 2007 klesly marže o 5,5 procentního bodu, zatímco v Německu o devět bodů vzrostly. S výrobou Clia přitom továrna ve Flins nestojí a nepadá. Už za rok by se tam měly vyrábět jedny z prvních evropských elektromobilů.

Renault poslechl Sarkozyho
Odborníci proto rozhodnutí Renaultu a hlavně Sarkozyho nátlak kritizují. „Je to pokus o ovlivňování převážně soukromé společnosti. Pokud bude vyrábět v zemi s vyššími náklady a zároveň bude zachován volný mezinárodní obchod, tak to jen znamená, že podobné kroky zhoršují dlouhodobou konkurenční pozici automobilky,“ zdůrazňuje ekonom Miroslav Zámečník.
Eurokomisařka Nellie Kroesová už Francii varovala, aby dodržovala unijní pravidla hospodářské soutěže, u tamní vlády nicméně narazila.