Své celkové výrobní kapacity sníží Opel o pětinu, aby se vyrovnal s následky hospodářské recese a zajistil si přežití v dlouhodobém výhledu. Podnik ve zprávě uvádí, že nepředpokládá, že by se trh s automobily dostal v brzké době na úroveň před recesí, kvůli níž se teď lidem nechce kupovat auta.
Většina výroby vozů Astra se z Antverp přesune do Bochumi

Reportáž Jana Hreňa
Zaměstnanci belgického Opelu na protest továrnu blokují. Německý deník Welt dnes napsal, že většina výroby vozů Astra se z Antverp přesune do německé Bochumi. Citoval nejmenované zdroje ze závodní rady.
Podle generálního ředitele Opelu Nicka Reillyho je uzavření továrny „tvrdou realitou současného ekonomického prostředí“. Před ním se dnes k osudu továrny vyjádřil šéf závodní rady továrny v německé Bochumi Franco Biagiotti. Opel nepředpokládá, že by se trh s automobily dostal v brzké době na úroveň před hospodářskou recesí. Aby si Opel zajistil přežití v dlouhodobém výhledu, musí snížit své celkové výrobní kapacity o pětinu.
Nick Reilly, generální ředitel Opelu:
„Uzavření továrny v Antverpách je prvním krokem, restrukturalizace se dotkne všech našich závodů. Musíme snížit i cenu práce.“
Dle Reillyho ekonomická krize způsobí na trhu s automobily, že se letos prodá v Evropě o 1,5 milionu méně aut než v minulém roce. Proti roku 2007 to bude propad o čtyři miliony.
O uzavření továrny v Antverpách napsal nejdříve belgický tisk
Už belgický tisk psal o plánech uzavřít továrnu v Antverpách, ovšem bez uvedení zdrojů. Červnový termín zazněl na dnešní poradě managementu Opelu. Zaměstnanci v Antverpách obsadili na protest proti ohlášeným ztrátám míst tovární parkoviště již ve středu odpoledne.
Po delší dobu byl osud belgického závodu nejistý. Když majitel Opelu, americká automobilka General Motors, loni chystala prodej své německé divize kanadské skupině Magna a ruské bance Sberbank, o plánu zavřít závod se zmiňovali již uchazeči o Opel. GM se poté rozhodla, že své evropské aktivity neprodá.
Rozhodnutí General Motors o Opelu je tvrdou ranou nejen pro 2 600 zaměstnanců v Antverpách, ale i pro dodavatele závodu, kteří zaměstnávají dalších 10 000 lidí. Továrna v Antverpách se otevřela již v roce 1929 a v době největšího rozmachu měla 7 000 zaměstnanců.