Dosud Toyota tvrdila, že svévolné zrychlení vozu, které si vynutilo svolat předchozích 4,2 milionu aut, není způsobeno mechanickou vadou. Předchozí akce přitom již měla největší rozsah v odvětví.
Ovšem Toyota ve čtvrtek oznámila, že poslední výzva k prohlídkám aut nesouvisí s předchozí akcí. Při ní šlo o riziko, že se pedál plynu může zachytit špatně upevněnou podlažní krytinou. Obě výzvy se ale týkají 1,7 milionu toyot.
Toyota - nejbezpečnější vůz?
Svolávací akce přitom poškozují pověst Toyoty jako výrobce bezpečných a kvalitních aut v době, kdy je prodej osobních vozů ve Spojených státech slabý kvůli hospodářské krizi. Akcie Toyoty kvůli těmto potížím dnes v Tokiu klesly o 3,2 procenta na 4055 jenů.
Čtvrteční výzva se týká modelů RAV4, Corolla, Matrix, Avalon, Camry, Highlander, Tundra a Sequoia, zpravidla z posledních let. Pedál rychlosti u nich může uvíznout v částečně stlačené pozici nebo se kvůli opotřebení pomalu vrací zpět.