V případě charterové divize ale zřejmě půjde jen o převod smluvně vázaných zákazníků, tedy smluv s cestovními kancelářemi. Nejvýznamnější z těchto smluv je ta s CK Exim Tours. České aerolinie na této akci budou tratit. Na charterové lety totiž dlouhodobě nasazují pětici letounů, které si společnost pronajala v době letecké konjunktury. Případný zájemce je tudíž získá za výhodnějších podmínek, než za jakých byly pronajaty původně.
Zájemcem o strategickou spolupráci v oblasti charterových linek má česko-islandská společnost Travel Service, která již s vedením ČSA jedná. Tato spolupráce by ČSA v budoucnu umožnila zlepšení core-businessu. Výsledky jednání se bude zabývat dozorčí rada ČSA, která bude opět zasedat 8. února. Cílem Českých aerolinií je mimo jiné zachovat co největší využití stávající flotily a pracovních míst.
Za loňský rok očekávají ČSA ztrátu přes tři miliardy korun. V posledních čtyřech letech prodaly aerolinky majetek přibližně za šest miliard korun.