Jenže další smlouvy se asi tak jednoduše rozvázat nepovede. Devět nájemců odmítá automaty ze svých provozoven odvézt. Dopravní podnik má dvě možnosti, buď vyčkat až smlouva skončí, nebo nájemce vypovědět. „Pokud by to Dopravní podnik udělal jednostranně, hrozilo by deseti možná až stamilionové náhrady škody,“ vysvětluje velmi nezáviděníhodné postavení Dopravního podniku Blažek.
Nastává ale další problém, smlouvy uzavřené s nájemci končí nejdřív v roce 2011, dvě jsou dokonce až do roku 2023.

Reportáž Štěpánky Martanové
Město má ještě možnost jednat o své vyhlášce, kde určuje, kde mohou být provozovny. Podle zastupitele Karla Březiny k tomu pravděpodobně dojde.
Dostat herny z metra chtěli přitom někteří pražští zastupitelé už v roce 2004. Tehdy město slíbilo, že bude hledat cesty k tomu, aby herny ve vestibulech v dalších letech nezůstaly. Jenže od té doby Dopravní podnik uzavřel dalších šest nových smluv.