Kvůli relativně krátkému dojezdu elektromobilu v porovnání s vozem se spalovacím motorem dnes nad smyslem pro ochranu přírody často vyhrává snaha být v cíli co nejrychleji. Díky jihokorejským vědcům z pokrokového institutu vědy a techniky v Tedžonu nedaleko Soulu by mohla být cesta elektromobilem podobně snadná jako běžným vozem.
„Celý princip je založený na magnetické indukci. Hlavní zdroj energie a napájecí pásy jsou skryty pod zemí. Je to celý systém zásoby energie. Ve spodní části auta je ukryto senzorově řízené magnetické zařízení,“ řekl vedoucí projektu Cho Dong Ho. Auto si bere energii bez dotyku s vozovkou přímo za jízdy. Systém se bude zkoušet ještě do konce tohoto roku a potom pásy ozdobí jihokorejské silnice. Podpořit elektromobily chtějí Korejci i jinak – nabíjecí systém umístí i na autobusové zastávky.

Milénium
Pro dostatečné dobití aut na eletrický pohon by podle vědců stačilo pokrýt elektrickými pruhy pouze deset procent městských silnic. Z běžné sítě by šla energie do nabíjecích pásů. Nová technologie by prodloužila dojezd vozidla a snížila kapacitu baterie. Hlavní otázka tak je, zda se nabíjecí pásy příliš rychle nezničí.