Podle představitelů společnosti by odpovědnost za tragickou nehodu měli nést i další lidé. „Dnes jsme elektronickou cestou podali trestní oznámení na neznámého pachatele. Souvisí s činností Stavebního úřadu Bílovec, drážních úřadů či dalších státních institucí,“ řekl právník firmy Radek Ondruš, který současnému vyšetřovacímu týmu vytýká přílišnou jednosměrnost: „Policie si z šesti možných verzí vybrala jedinou. Nezkoumala odpovědnost dalších osob, které železničnímu neštěstí mohly také předejít.“
Mezi mnoha pochybeními, která se v trestním oznámení uvádí, je například nedostatečná kontrola na staveništi. „Nikdo z úředníků na tom místě nebyl. Pokud by podle nás řádně prováděl kontrolní prohlídky stavby, na většinu z vad, v níž znalec viděl příčiny nehody, by jinak musel úředník nutně přijít,“ domnívá se Ondruš. Stavba byla podle něj navíc povolena i v rekordně krátkém čase - během několika týdnů: „V této lhůtě nedostanu stavební povolení ani na králíkárnu.“ Ve stavebním povolení měla chybět i podmínka výluk na trati, k dispozici nebyla ani aktuální stanoviska drážního úřadu a správy železničních cest. Úřad podle oznámení vycházel ze stanovisek, která byla stará dva roky.

Reportáž Marty Pilařové
Starostka Bílovce si žádného pochybení není vědoma
Starostka Bílovce Sylva Kováčiková ČT řekla, že si žádného pochybení není vědoma. Trestní oznámení je podle ní formou obhajoby společnosti Bögl a Krýsl. Selhání kontrolních mechanismů nevidí ani nadřízený Krajský úřad Moravskoslezského kraje. „Krajský stavební úřad by vstoupil do jednání až v okamžiku, kdy by byly podány námitky či odvolání. To se ale nestalo,“ uvedl náměstek hejtmana Moravskloslezského kraje Miroslav Novák.
Podle náměstka hejtmana Miroslava Nováka byl za stavbu a staveniště podle smlouvy odpovědný hlavní dodavatel stavby, ODS - Dopravní stavby Ostrava. Společnost ale zatím trestní oznámení v plánu nemá. Policie zatím obvinila tři její zaměstnance, kteří byli přímo zodpovědní za konkrétní realizaci zakázky.