Podle soudu jej kraj poškodil, do územního plánu při schvalování zapracoval úplně novou trasu, která se předtím neprojednávala, což je podle soudců nezákonný postup. Zemědělec Jan Vaňous poukazoval na rozpor mezi schválenou trasou R35 a tím, co představili krajští úředníci již před třemi lety.
Přes soudní rozhodnutí je vedoucí odboru strategického rozvoje kraje Pavel Kalivoda přesvědčen o tom, že úředníci postupovali správně a k výroku soudu se nepostavil jednoznačně. „Soudy mohou rozhodovat podle nejrůznějších kritérií a nejsem schopen dohlédnout těch kritérií,“ řekl úředník.
Rozhodnutí možná v budoucnu zkomplikuje budování silnice, jež má jako alternativa dálnice D1 spojit východní Čechy s Moravou. V Pardubickém kraji se již dokončuje jedna její část, mimoúrovňová křižovatka u Opatovic nad Labem s napojením na dálnici D11. Zatím však přímé riziko zpoždění stavby nehrozí.
Pardubický kraj zvažuje, jak chybu v územním plánu napravit. Novou trasu silnice do územního plánu zakreslovat nebude, neboť v současnosti připravuje zásady územního rozvoje. „Nevíme, kdy je dokončíme, určitě to ale bude později, než se původně plánovalo, tedy na jaře,“ řekl Kalivoda.