Rekonstrukce a elektrizace trati ze Zábřehu do Šumperku zahájila Správa železniční dopravní cesty loni koncem června. Stála zhruba 1,5 miliardy korun, z nichž většinu uhradila dotace z evropských fondů, řekl Pavel Novotný z olomoucké stavební správy SŽDC.
Cestování po elektrizované trati nebude o mnoho rychlejší, v jízdním řádu na příští rok jsou jízdní doby ze Zábřehu do Šumperka naplánovány zhruba na 15–20 minut, což odpovídá současnosti. Až do 12. prosince totiž po trati zatím jezdí dieselové vlaky.
SŽDC se také rozhodlo investovat do modernizace úseku z ekologických důvodů, elektrická dráha je šetrnější k životnímu prostředí než dosavadní motorová. Součástí investice, která si vyžádala výluky v železniční dopravě, byla kromě elektrizace trati také rekonstrukce staničních, traťových a přejezdových zabezpečovacích zařízení, mostů a kolejí či výstavba protihlukových stěn a nových nástupišť v Postřelmově, Bludově a Šumperku.