Úředník odmítl zrušení výběrového řízení dále komentovat, kraj v tiskové zprávě uvedl, že „rozhodnutí koresponduje s usnesením vlády 1132/2009 a memorandem mezi kraji a ministerstvy financí a dopravy“. Odkazované vládní usnesení se zabývá společným financováním regionální železniční dopravy kraji a státem.
„ČD na Plzeňský kraj tlačily, aby byl tendr zrušen. My jsme dali nižší cenu a nové moderní soupravy, které na české železnici nikdy nejezdily,“ podotkl Radim Jančura, majitel Student Agency, jejíž dceřinná společnost RegioJet se tendru také zúčastnila. Po podpisu smlouvy mezi Plzeňským krajem a Českými drahami se chce Jančura obrátit na Evropskou komisi. Podle názoru jejího i Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže totiž kraj nemůže vypsat tuto zakázku napřímo. Smlouvu mezi krajem a ČD by tak mohl zrušit Evropský soudní dvůr.
Výběrové řízení mělo vítězi zajistit patnáctiletý kontrakt na dopravní obsluhu hlavních neelektrizovaných tratí z Plzně do Domažlic a z Plzně na Žatec a místní trati z Nýřan do Heřmanovy Huti. O zakázku se ucházely České dráhy, RegioJet, Viamont a ČSAD Jablonec. Prostřednictvím ČSAD Jablonec se prvního železničního výběrového řízení účastnil jeho vlastník – další velký autobusový dopravce ČSAD Semily.