„Mám dvě malé děti a neřídím automobil, takže mám s eskalátory MHD dost zkušeností,“ prohlásila Ivana Dolejší z centra Nová Trojka. Mnoho stanic metra nemá zřízen výtah, a jediný vstup je tedy po eskalátorech. Že by se kočárky na eskalátorech zakázaly, to si Dolejší neumí představit. „Tuto trasu denně absolvují stovky matek a jinou alternativu nemají,“ konstatovala matka dvou dětí.
Řešením mohou být výtahy nebo šikmé eskalátory

Rozhovor s Ivanou Dolejší, Ondřejem Pečeným a Pavlem Hallou
Norma Evropské unie se Dopravního podniku zatím netýká. V případě nutnosti výměny eskalátoru bude ovšem třeba situaci řešit. „Bude nutné zařídit celkovou bezbariérovost metra – na řadu přijdou výtahy nebo šikmé eskalátory,“ řekl Ondřej Pečený, mluvčí Dopravního podniku. Umožní se tak lepší přístup do metra i hendikepovaným cestujícím.
Nová norma se týká například Hlavního nádraží v Praze, kde jsou eskalátory postaveny nově. Eskalátory, které by se měly novou normou řídit, byly uváděny do provozu po 1. únoru 2009. Instalovány byly již i v Ústí nad Labem či Ostravě. „Všechny naše eskalátory byly v provozu ještě před datem platnosti nové normy EU,“ podotkl Pavel Halla, mluvčí SŽDC. Jsou to podle něj nejmodernější eskalátory, neporovnatelné se staršími technologiemi.
Dopravní podnik se brání - ruské eskalátory jsou podle něj v pořádku
Tento týden byl zraněn v pražském metru malý chlapec, jehož rodina se hodlá bránit a podat trestní oznámení na Dopravní podnik. „Problém je, že ty ruské eskalátory jsou také podle nějaké normy, která je platná dodnes, a ty schody jsou naprosto v pořádku,“ tvrdí Pečený. Nelze podle něj tvrdit, že schody vyrobené před 25 lety jsou nebezpečné.