Nehody se nejčastěji stávají kvůli tomu, že jim řidiči aut nedají přednost, bezohledně je předjíždějí a špatně zahýbají. „Řidiči stále cyklisty nepovažují za účastníky silničního provozu, kteří jsou s nimi na stejné úrovni,“ řekl deníku Gazeta Wyborcza Bogumil Siewruk, aktivista, který propaguje kola coby dopravní prostředek. Ačkoliv si řidiči aut často myslí, že cyklisté, kteří mají dopravní nehodu, jsou pravděpodobně opilí, opak je pravdou. Podle statistik je pod vlivem alkoholu jen každý dvanáctý z nich. Poláci přitom kupují stále více kol. Nejméně jedno kolo má skoro 64 procent polských domácností.
S ohledem na to, že jezdit na kole po polských silnicích je velmi nebezpečné, navrhla skupina poslanců, kteří sami využívají tento dopravní prostředek, změny v silničním zákoně, jež jsou běžné v jiných zemích Evropské unie. Chtějí například, aby řidiči aut museli dát přednost cyklistům, když budou vyjíždět ze silnice, jejíž část tvoří stezka pro cyklisty. Lidé na kolech by podle nich také měli mít povoleno jezdit za špatného počasí po chodnících.
V Česku, které má přibližně čtyřikrát méně obyvatel než Polsko, předloni kolize zaplatilo životem 77 cyklistů.