Náhradní naftový minibus měl problém úzkými malostranskými uličkami projet. Podle ředitele dopravního podniku Martina Dvořáka mnoho společností podobné vozy nevyrábí, firma nakonec uspěla až v Itálii. „Provoz tohoto elektrobusu je dražší, je to dáno tím, že podstatnou část ceny tvoří baterie,“ uvedl technický ředitel pražského dopravního podniku Radek Zamrazil. Dopravní podnik ovšem podle svého generálního ředitele Martina Dvořáka spojuje svou budoucnost právě s elektrobusy – i proto loni odmítl nakoupit nové autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn.
/*json*/{"map":{"lat":50.0875472631,"lng":14.4002008438,"zoom":15,"mapTypeId":"roadmap"},"markers":[{"lat":50.087836381682,"lng":14.404556751251,"type":"1","description":"Zast\u00e1vka Malostransk\u00e9 n\u00e1m\u011bst\u00ed"},{"lat":50.088428380967,"lng":14.402239322662,"type":"1","description":"Zast\u00e1vka Nerudova"},{"lat":50.087313213436,"lng":14.39816236496,"type":"1","description":"Zast\u00e1vka \u0160porkova"},{"lat":50.086755619939,"lng":14.396467208862,"type":"1","description":"Zast\u00e1vka Nemocnice pod Pet\u0159\u00ednem"}],"polylines":[{"strokeColor":"#FF0000","strokeOpacity":false,"strokeWeight":false,"path":[{"lat":50.086755619939,"lng":14.39649939537},{"lat":50.087182420482,"lng":14.397443532944},{"lat":50.08729256194,"lng":14.397872686386},{"lat":50.087340748749,"lng":14.398419857025},{"lat":50.087285678107,"lng":14.399106502533},{"lat":50.087285678107,"lng":14.399642944336},{"lat":50.087361400223,"lng":14.401026964188},{"lat":50.087457773654,"lng":14.401112794876},{"lat":50.08707227877,"lng":14.403709173203},{"lat":50.087726241473,"lng":14.403848648071},{"lat":50.087657403714,"lng":14.404331445694},{"lat":50.087836381682,"lng":14.404556751251},{"lat":50.088517868595,"lng":14.404578208923},{"lat":50.088579821471,"lng":14.403601884842},{"lat":50.088586705118,"lng":14.402228593826},{"lat":50.087781311609,"lng":14.402292966843},{"lat":50.087740009013,"lng":14.402657747269},{"lat":50.087726241473,"lng":14.403848648071}]}],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/
Elektrobusy s číslem 292 budou zastavovat na čtyřech místech - na východní straně Malostranského náměstí u křižovatky s ulicí Mostecká, dále na západní straně náměstí u křížení s ulicí Nerudova, ve Vlašské ulici u odbočky do Šporkovy ulice a na parkovišti u nemocnice. V budoucnu by mohly podle starosty Prahy 1 Filipa Dvořáka (ODS) stavět na znamení i na dalších místech. „Je to projekt, kterým chceme doplnit dopravní obsluhu centra města,“ uvedl starosta Dvořák.
Linka by měla být v provozu denně od 5:30 do 20:00 v intervalu 15 minut. Na jedno nabití autobus ujede v místním kopcovitém terénu 70 až 80 kilometrů. Trasa měří necelé dva kilometry a minibus ji objede za den téměř šedesátkrát, střídat se proto budou dva. Nabíjet se budou u nemocnice pod Petřínem a v domovské hostivařské garáži.