Ministr Riedlbauch v současné době prověřuje mandáty těch ředitelů příspěvkových organizací, kteří mají své funkce na dobu neurčitou nebo instituce vedou velmi dlouhou dobu. „Zatím to probíhalo na úrovni aparátu ministerstva kultury. Není to uzavřená záležitost. Budeme to ještě dotahovat dále,“ říká k tomu Riedlbauch.
Hodnocení bylo na zakázku, tvrdí Jiří David

Václav Riedlbauch, Milan Knížák, Jiří David a Jan Skřivánek v Událostech, komentářích
„Já myslím, že pan ministr se v něčem mýlí, poněvadž mi poslal před třemi nedělemi dopis, kde je hodnocení té komise,“ reaguje Knížák. Hodnocení je podle něj uzavřeno. „Dostal jsem za svou dobrou práci finanční odměnu,“ pochvaluje si Knížák. „Já vím, kdo to hodnocení dělal. A bylo to na zakázku,“ tvrdí ale Jiří David, výtvarník a iniciátor petice Čas na změnu.
Knížák po celou dobu svého působení v jedné z nejvýznamnějších tuzemských kulturních institucí sklízel kritiku části odborné obce. Před dvěma lety vznikla i iniciativa za jeho odvolání. „Myslím, že Národní galerie funguje dobře,“ říká Knížák s tím, že je v mezinárodním měřítku respektována „právě proto, že se snaží o vlastní program.“
Postknížákovské období bude velice náročné
„V zahraničí ji neznají, protože s ní nespolupracují,“ prohlásila ale o Národní galerii výtvarná kritička Lenka Lindaurová, jedna z autorů iniciativy Čas na změnu. Instituce prý ztratila svou prestiž a pro Knížákova nástupce bude obtížné ji znovu získat.
„Obávám se, že 'postknížákovské' období bude velice náročné a bude nás čekat jakési mezivládí a ředitel, který bude dávat galerii do pořádku. A teprve ten další bude moci dělat program, jaký bychom všichni chtěli,“ zamýšlí se Jan Skřivánek, šéfredaktor časopisu Art & Antiques.