Od 14. února nebude v provozu například linka číslo 31, která vozila od června do konce září cyklisty s koly z centra města na Svatý Kopeček. Olomoucký dopravní podnik dále ukončí provoz linky číslo 34, jejíž trasa vede mezi náměstím Národních hrdinů přes sídliště Povel do Neředína. „Linka číslo 34 nebyla příliš vytížená. Dopravu v lokalitě Povel po jejím zrušení posílíme autobusy číslo 35, které budou jezdit po upravené trase,“ uvedl Ščudlík.
V krajském městě přestanou od poloviny února jezdit také všechny tři noční autobusové linky čísel 51, 52, 53, které spojují v nočních hodinách centrum města s jeho okrajovými částmi.
Dopravní podnik dále omezí provoz tramvajové linky číslo jedna, večerní spoje budou končit asi o hodinu dříve než dosud. Redukce počtu spojů či tras se dále dotkne autobusových linek čísel 11, 13 a 18. Podle náměstka primátora se díky omezení provozu podaří ušetřit zhruba 6,9 milionu korun, a pokud v průběhu roku nedojde k nějakému enormnímu nárůstu cen nafty, jízdné zdražovat nebudou.
Olomoucké městské zastupitelstvo letos vyčlenilo dopravnímu podniku na úhradu prokazatelné ztráty základní dopravní obslužnosti 167 milionů korun. Loni to bylo 180 milionů Kč. „Bohužel částka vyčleněná na letošní rok by nestačila na plánovaný rozsah zajištění dopravní obslužnosti,“ doplnil Ščudlík.
Podle náměstka primátora Jiřího Martináka (ODS) olomoucké radnici poklesly kvůli novele zákona o rozpočtovém určení daní a dalších daňových výnosů v souvislosti se světovou finanční krizí příjmy o zhruba 350 milionů korun.