ČD nasazují Regionovy především na trasy, které byly doménou malých motorových vozů, z nichž Regionovy vznikají. Původní motoráky jsou charakteristické koženkou potaženými plochými lavicemi nebo velkými okny, které cestující nijak nechrání před letním slunečním žárem. „Na desítkách tratí je už nahradily žlutozelené Regionovy s pohodlnými látkou potaženými sedačkami, s vysokými opěrkami zad a hlavy, loketními opěrkami a pouze 4 místy na šířku vozu, částečně nízkopodlažní s bezbariérovým WC. Zvýšení komfortu je vidět na první pohled nebo spíš na první posezení,“ popsal změny v Regionově náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek.
Část cestujících ovšem s Regionovami není příliš spokojena – z původních motoráků řady 810 zůstaly Regionovám pouhé dvě nápravy na každém voze, takže soupravy skáčou podobně jako jejich předchůdci a jsou velmi hlučné. Regionovy se navíc objevují i na tratích, kde dříve jezdily velké čtyřnápravové motorové vozy – sice konstrukčně starší, ale v některých ohledech pohodlnější.
Nové motorové jednotky, které se místo Regionov objeví na motorových regionálních vlacích, chtějí dráhy nakoupit z peněz, které dostanou od krajů v rámci desetiletých smluv na dopravní obslužnost. Těch se ale cestující dočkají až za několik let; do té doby zůstanou Regionovy na českých neelektrizovaných tratích tím nejmodernějším.