Podle něj se do ČR z ciziny na základě mezinárodní dohody v současnosti předávají pouze závažné dopravní nehody, při kterých je například usmrcen člověk či dojde k jiné trestné činnosti. Kvůli drobným přestupkům, jako je překročení rychlosti zaznamenané radarem, české úřady nevydávají údaje o řidiči. Důvodem je ochrana osobních údajů a také výmluvy na osobu blízkou, uvedl Hanzelka.
Podle LN Německo jako první stát EU chce začít využívat nařízení Rady EU z roku 2005 o uplatňování zásady vzájemného uznávání peněžních trestů. O využití téže směrnice uvažuje také Rakousko a postupně se zřejmě rozšíří po celé unii. Čeští řidiči přitom mohou být nuceni platit i za přestupky, které v Česku vůbec neexistují, poukázaly LN.
Právě na německé policisty si v poslední době nejvíce stěžují čeští řidiči. Prý je při silničních kontrolách šikanují. Celkem od ledna 2008 do současnosti eviduje ministerstvo vnitra na 100 stížností na německou policii a přibližně 25 na rakouské policisty. Vnitro také proto v půlce loňského prosince vydalo kartičky s návodem, jak se zachovat v případě údajné šikany českých řidičů od německé či rakouské policie.