„Je to z naší iniciativy spolu s dopravním podnikem,“ řekl Drápal. Podle něj je provoz metra velice nákladný, zvlášť vzhledem k tomu, že poslední vlaky nejsou plně vytíženy. Součástí změny by mělo být také protažení posledních spojů na lince B až do konečných stanic, v současnosti jezdí pouze na Českomoravskou a na Smíchovské nádraží. Na poslední spoje budou také navazovat autobusy.
Změna by se měla dotknout i ranních spojů. Podle Drápala nyní platí, že první ranní spoje musí vjíždět do trojúhelníku přestupních stanicích Muzeum, Můstek a Florenc kolem páté ranní. Ropid by chtěl, aby v pět vlaky teprve vyjížděly z konečných stanic.

Reportáž Víta Krčmáře
Praha se tak zřejmě vydá opačným směrem, než kterým míří Vídeň. Ta totiž připravuje anketu o možném celonočním provozu metra o víkendech.
Pokud pražští radní návrh Ropidu schválí, bude noční a ranní provoz metra omezen od 7. března. Zkrácení ranního a nočního provozu metra je jedním z opatření, o nichž psal na počátku ledna deník MF Dnes s odvoláním na nejmenovaný zdroj z dopravního podniku. Dále se mělo jednat až od 25procentní omezení autobusové dopravy. Ropid označil zprávu za nepodloženou dezinformaci.
Poslední odjezdy metra z centra, současný stav
- linka A, Muzeum směr Dejvická: 0:16
- linka A, Muzeum směr Depo Hostivař: 0:07
- linka B, Nám. Republiky směr Smíchovské n.: 0:23 (na Zličín 0:13)
- linka B, Nám. Republiky směr Českomor.: 0:23 (na Č. Most 0:13)
- linka C, Muzeum směr Ládví: 0:22
- linka C, Muzeum směr Háje: 0:22