Kratší jižní variantu Pražského okruhu tunelem kolem Suchdola doporučila komise především proto, že severní varianta, která vede dále od Prahy, má více odpůrců. Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic Alfreda Brunclíka je tato verze „neprůchodná“ kvůli odporu obcí. Protestují však i Suchdolští; ministerstvo pro místní rozvoj nyní řeší téměř tři stovky odvolání k územnímu rozhodnutí z roku 2008.
U rychlostní silnice R55 se odborníci jednoznačně postavili za variantu, která prochází ve dvou tunelech chráněnou ptačí oblastí Bzenecká Doubrava-Strážnické Pomoraví. Náklady na toto řešení se pohybují kolem 13 miliard. Závěr komise se ale zřejmě nesetká s pochopením ekologických aktivistů. „Ornitologové se nesmířili ani s tunelem,“ upozornil člen komise František Lehovec ze stavební fakulty ČVUT. Ptačí oblasti se však podle něj nelze vyhnout kvůli husté zástavbě. „Je to kompromis, který je drahý, ale měl by být relizovatelný,“ řekl k závěrům komise ministr Slamečka.

Reportáž Daniely Písařovicové
Nejmenší shoda panovala v ministerské komisy při diskusi o trasování dálnice D3, která má spojit Prahu a České Budějovice. Pět členů komise z deseti je totiž přesvědčeno o tom, že nejlepší je vést autostrádu tzv. západní variantou kolem Týnce nad Sázavou a Jílového, přičemž by se na Pražský okruh dálnice napojila poblíž Dolních Břežan. Čtyři členové komise by dálnici raději vedli zhruba po trase současné silnice I/3 a napojili ji na okruh nedaleko Říčan.
Ministr dopravy upozornil, že závěry komise nejsou právně závazné. Je s nimi ale spokojen. „Takový způsob posuzování jsme tu ještě neměli, o výsledcích budu informovat vládu,“ uvedl Slamečka. Zároveň dodal, že zahájení výstavby zmíněných komunikací je v nedohlednu, kromě administrativních problémů je zásadní překážkou nedostatek peněz.