Problémy s motory trápily obří stroje Boeing 747 celý první rok provozu. Již na prvním linkovém letu si ostatně jedna z cestujících povzdychla: „Báječné, na palubě je tucet umýváren, ale nějak se nedostává motorů.“ Postupně se ale výrobci dařilo problémy odstraňovat a již za půl roku provozu letěl Jumbem miliontý cestující. První dvoupodlažní letadlo historie, které na letištích působí mezi záplavou drobných dvoumotorových strojů jako z jiného světa, si rychle oblíbily také letecké společnosti. Do konce roku 1970 hned sedmnáct aerolinek zařadilo Boeingy 747 do svého parku a během druhého půlroku vyskočil počet přepravených cestujících již na sedm milionů.
Vývoj a počátky výroby typu 747 ovšem dostaly Boeing do finančních problémů. Právě Jumbo – které dostalo svoji přezdívku díky „sloní hlavě“ ve své dvoupodlažní části – ale firmě také pomohlo z potíží ven. Po ropné krizi v roce 1973 se zakázky jenom hrnuly. V 70. letech se také ukázalo, že Jumbo schopné pojmout vysoký počet cestujících je pro letecké společnosti – a díky nižším cenám letenek i pro cestující – mnohem zajímavější než „stroj budoucnosti“ Concorde. Evropský stroj schopný létat nadzvukovou rychlostí neměl příliš velkou kapacitu a po celou dobu provozu byl považován spíše za kuriozitu než za skutečného konkurenta Boeingů 747.
Boeing svůj největší a nejslavnější stroj průběžně vylepšoval, postupně představil čtyři jeho generace a letos chce představit další vylepšení – typ 747-800. Za 40 let provozu se prodalo 1 400 „sloních“ letadel a zájem o ně je dosud velký. Největším provozovatelem momentálně nejmodernější verze 747-400 jsou British Airways. Dosud jediným, ale zřejmě vážným konkurentem je Airbus A380, který po 37 letech vlády vystrnadil Jumbo z pozice největšího osobního letadla světa, ale zatím jde o horkou novinku.
Jumbo je bezkonkurenčně nejúspěšnějším dálkovým letadlem historie, létá jím americký prezident, japonský turista i evropský obchodník a jeho „hrb“ je neodmyslitelnou součástí všech velkých mezinárodních letišť.
Ani Boeingům 747 se ale nevyhnuly nehody. O život na jejich palubách přišlo kolem čtyř tisíc lidí, asi tisíc z nich byly oběti teroristických činů. Dvě Jumba však také byla hlavními účastníky nejhorší letecké nehody v dějinách – při srážce letadel společností PanAm a KLM na letišti na ostrově Tenerife zahynulo 583 lidí.