„Celoročně jsme zajišťovali provoz denního a nočního autovlaku mezi Prahou a Košicemi, nočního spoje mezi Prahou a Popradem a v letní sezoně jezdil také mezi Prahou a chorvatským Splitem,“ uvedl ředitel produktů a obchodu ČD Aleš Ondrůj. Sezonní autovlak z Prahy do Splitu nebudou dráhy letos vypravovat. Důvodem prý je rozhodnutí maďarských a chorvatských železnic, které odmítly na vlak přispívat. Veškeré náklady by tak hradily České dráhy.
Nejvyužívanější byl noční autovlak spojující Prahu a Košice, který loni přepravil 5686 aut. Druhá příčka patří spojení Prahy a Popradu, které podle informací ČD využívají rekreanti směřující do Tater, bylo na něm přepraveno 5971 aut.

Reportáž Luboše Rosího
Za jednosměrnou přepravu auta a řidiče na trase Praha - Poprad - Tatry motoristé zaplatí 54,7 eura (zhruba 1429 korun). Za přepravu auta a řidiče autovlakem mezi Prahou a Košicemi si dráhy účtují 48,7 eura (zhruba 1272 korun). Ceny do jiným zemí už by ale pro cestující tak lákavé nebyly: „V případě dalších destinací vždycky narážíme na to, co byl problem u vlaku Jadran, a to jsou vysoké finanční požadavky zahraničních dopravců,“ vysvětluje ředitel marketingu ČD Aleš Ondrůj.
Autovlaky jsou v provozu v řadě evropských zemí. Nabízejí výhodnou kombinaci pohodlné a bezpečné železniční dopravy na velkou vzdálenost s dostupností a mobilitou vlastním vozem v cílové destinaci. Problémem autovlaků v Česku je ale fakt, že ČD žádné vagóny na převoz aut nevlastní – a i pro pravidelné spoje si je dlouhodobě jen pronajímají.