Vlaková výluka u Tábora ztíží spojení Prahy s jižními Čechami

Vlaky nově nejezdí mezi Táborem a Olbramovicemi, což ovlivňuje páteřní železniční spojení Prahy s Českými Budějovicemi. Výluka potrvá do jedenáctého září. Stavbaři musí napojit zcela novou část tratě na původní úsek. Během dne se žádné problémy v organizaci náhradní dopravy neobjevily.

Stará trať byla jednokolejná, nová přeložka bude mít dvě koleje. Zrychlí se doprava. V budoucnu by se měli cestující dopravit do Tábora během šedesáti minut, do Českých Budějovic do devadesáti minut.
Marek Illiaš
mluvčí Správy železniční dopravní cesty

Výluku na trati si vyžádaly dokončovací práce na výstavbě jedenáctikilometrového železničního koridoru v úseku ze Sudoměřic do Tábora. Jelikož bylo nutné zkoordinovat najednou několik činností, provoz vlaků nebyl možný. Kromě napojení nové tratě na železniční trať je důvodem současného omezení výstavba přeložky silnice, která starou i novou trať křižuje.

5 minut
Mezi Táborem a Olbramovicemi nejezdí vlaky, dostavuje se nová trať
Zdroj: ČT24

Na zhruba třiceti kilometrech mezi Táborem a Olbramovicemi musí lidé přestupovat na autobusovou dopravu. Cesta na úseku trvá kolem 30 až 35 minut. Rozdíl je zhruba 15 minut, jenom několik minut zabere, než lidé přestoupí.

„Vlaky navazující na autobusy neměly ani nijak velké zpoždění, jen pár minut. Koordinace není jednoduchá, protože krátce po sobě odjíždí na Prahu jak rychlík, tak osobní vlak. Před nádražím tak ve stejnou dobu stojí dva druhy autobusů a zároveň krátce po jejich odjezdu zase přijíždějí autobusy od Olbramovic. Všechny jsou ale dobře označené a je tady i neustálá služba Českých drah," přiblížila dopravní situaci redaktorka ČT Kristina Vrkočová.

V září se začne jezdit po jedné koleji

Na stavbaře teď čeká hlavně dostavění půl kilometru tratě. Začínají od zářezu v terénu, přes zpevnění svahu až po položení kolejí a natažení troleje. „Souběžně rozebírají původní trať včetně mostu, aby mohly v nové linii obnovit přerušenou silnici první třídy I/3. Celá stavba by měla skončit až příští rok," uvedla Vrkočová.

Původně plánovaný termín ukončení prací byl 28. srpna, ale během výstavby došlo k sesuvu části náspu na nově budovanou trať, což zpozdilo dokončení. Vlakové spojení tak bude obnoveno už v září, kdy budou stroje jezdit po novém koridoru po jedné koleji, od listopadu pak už po obou. V příštím roce pak stavbaři ještě dokončí rekultivaci terénu v okolí stavby.

Nový koridor znamená konec tratě, po které se jezdilo od roku 1871. Hotový je 444 metrů dlouhý tunel, který je vůbec prvním železničním tunelem v jižních Čechách. Dokončená je i půlkilometrová silniční estakáda přes údolí a železniční most přes dálnici D3.

Načítání...