Praha - Šéfem Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) se stal jeho dosavadní náměstek Tomáš Čoček. Na volné místo ředitele fondu nastoupí po exministru dopravy Gustavu Slamečkovi, který v červnu z pozice odešel poté, co byl zvolen předsedou představenstva nákladního železničního dopravce ČD Cargo.
Jaké jsou Čočkovy priority v čele fondu
- Posilování kontroly nad stavbami
- Zkvalitnění dohledové činnosti nad přípravou staveb
- Efektivní plánování staveb
Fond disponuje pro příští rok rozpočtem 41 miliard korun, tato částka by měla stačit na pokrytí základní údržby komunikací a spolufinancování evropských akcí.
Bude dost peněz na spolufinancování projektů placených z fondů EU?
„Co se týká stávajících projektů, tak se nám podařilo pokrýt potřeby spolufinancování akcí EU do roku 2013, nicméně v tento okamžik s výhledy, které máme, nedokážeme čerpat v roce 2014 ani euro z nových operačních programů,“ říká Tomáš Čoček.
Které větší stavby můžeme v příštích letech čekat
- pokračování na dálnice D3, D8
- modernizace D1 mezi Prahou a Brnem
- pokračování ve výstavbě dálnice na Ostravu.
- Železnice – pokračování modernizace 3. a 4. železničního koridoru
Čoček ve fondu zastával pozici náměstka pro realizaci zdrojů. Po odchodu Slamečky byl řízením SFDI dočasně pověřen. Státní fond dopravní infrastruktury má za úkol rozvoj, výstavbu a údržbu českých silnic a dálnic, železničních dopravních cest a vnitrozemských vodních cest. Mezi příjmy fondu patří mimo jiné převody výnosů silniční daně a převody podílu z výnosu spotřební daně z uhlovodíkových paliv a maziv.






