Spotřebitelská důvěra v USA vystoupila nejvýše od září 2008

New York - V lednu rostla důvěra amerických spotřebitelů již třetí měsíc po sobě a její index se vyhoupl nejvýše za 16 měsíců. Důvodem bylo zejména zlepšené hodnocení současné ekonomické situace. Situaci trhu práce však lidé hodnotí stále velmi špatně. Index důvěry soukromé výzkumné organizace Conference Board stoupl proti prosinci o 2,3 bodu na 55,9 bodu. Analytici v průměru očekávali, že index vystoupí jen na 53,5 bodu. Ukazatel nicméně zůstává i půl roku po skončení silné ekonomické recese hluboko pod úrovní zhruba 90 bodů, která obvykle odpovídá dobré ekonomické situaci.

Jen o 0,6 bodu na 76,5 bodu stoupl index očekávání, dostal se však nejvýše od října 2007. Hodnocení současné situace vzrostlo na 25 bodů z prosincových 20,2 bodu a bylo nejlepší od loňského srpna.

Mírně se zlepšilo také hodnocení pracovního trhu, zůstává však nadále silně pesimistické. Podíl těch, kdo si myslí, že je těžké získat práci, se snížil o 0,7 procentního bodu na 47,4 procenta. Podíl těch, kdo říkají, že pracovních míst je dostatek, vzrostl na 4,3 procenta z prosincových 3,1 procenta a odpoutal se od nejnižší úrovně od počátku roku 1983.

Ve Spojených státech se stal index spotřebitelské důvěry důležitým a sledovaným ukazatelem, neboť hraje velkou roli ve spotřebních výdajích. Ty se zhruba dvěma třetinami podílejí na celkovém výkonu americké ekonomiky.

Načítání...