Přibližně 2500 pokut rozeslal pražský magistrát nesprávným adresátům. Za chybu může selhání obálkovací linky České pošty, kvůli kterému našli lidé ve svých schránkách pokuty určené pro někoho jiného. Chybné pokuty lidé pochopitelně platit nemusí, správné hříšníky obešle magistrát znovu.
Překvapení či údiv mohla u tisíců lidí vyvolat obálka, kterou nalezli ve svojí poštovní schránce. Ta ukrývala výzvu k úhradě pokuty, avšak přisouzené někomu úplně jinému. „Písemnost určená konkrétnímu adresátovi se nachází v obálce, která byla zaslána jinému adresátovi. Neprodleně po zjištění chyby jsme učinili kroky k identifikaci příčiny a jejímu odstranění,“ oznámil mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.
Důvodem záměny tisíců adresátů bylo selhání obálkovací linky. „Selhání v současné době řeší autorizovaný servis cestou poskytovatele této služby,“ doplnil Hofman.
Linku provozuje Česká pošta. „O příčině nyní jednáme s českým zastoupením zahraničního dodavatele technologie. O nápravě jednáme samozřejmě i s Magistrátem hlavního města Prahy. Za případné komplikace se omlouváme,“ uvedl mluvčí České pošty Ivo Vysoudil. Obdobných adresných zásilek zpracovává pošta několik milionů měsíčně, pro pražský magistrát pak pět až sedm tisíc denně.
Pokuty magistrát rozešle znovu
Hlavní město problém eviduje od minulého týdne a pražský magistrát po odstranění chyby rozešle pokuty znovu správným adresátům.
„Něco podobného se stalo poprvé,“ dodal mluvčí pražského magistrátu. Chybně doručené pokuty nemůže samozřejmě Praha vymáhat po nesprávných adresátech, takže chybně obeslaní lidé nemají nic platit a výzvy mohou považovat za bezpředmětné. Lidé, kterým byly výzvy určeny, se zase nemusí obávat postihu kvůli nezaplacení pokuty v termínu.
„Nesprávně zaslané písemnosti nemohou ze zákona vyvolat žádné právní důsledky, tedy ani exekuci. Po odstranění technického problému odešleme písemnosti znovu,“ oznámil Hofman.




