Zlomový byl rok 1954. Pomineme-li sňatek s kajakářkou Betty, stala se jiná zásadní událost. Při testech nového Lotusu si mohl Hill sednout za volant. A přestože byl zaměstnán jako technik, zajel druhý nejlepší čas z celé stáje. Skutečně závodit ale začal až v roce 1957. Brzy dostává nabídku jezdit F1, F2 a sportovní vozy.
Král Monaka
V roce 1962 se stal poprvé šampionem F1. Následující rok Hill také poprvé vyhrál „monackou ruletu“, aby se v příštích letech proslavil jako „Král Monaka“. V roce 1966 se mu podařilo vyhrát legendární americký závod 500 mil v Indianapolisu. Sezónu 1968 završil ziskem druhého titulu mistra světa
Ačkoliv v roce 1969 vyhrál popáté „Monako“, nastal pomalý ústup ze slávy. To bylo způsobeno i děsivou nehodou, po které bylo mnoho lidí přesvědčeno, že do smrti zůstane na vozíku. Jenže už roku 1970 se objevil na startu Grand Prix Jižní Afriky s berlemi a vsoukal se do kokpitu a roku 1972 dokonce zvítězil ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Postupně bylo ale zjevné, že jeho výkonnost už na špičku nestačí. V roce 1974 si vyjel poslední bod za šesté místo.
Graham Hill zemřel 29. listopadu 1975 při letecké nehodě pár set metrů od letiště v Elstrée u Londýna. Jednoznačně není dodnes vyřešeno, zda byl příčinou Hillův navigační omyl, námraza na letadle či špatná viditelnost.