Michael Schumacher - fenomén F1

Hürth (Německo) - Nikdo jiný ve formuli jedna nezískal tolik titulů mistra světa. Nikdo nestál tolikrát na nejvyšším stupni a nikdo nezískal tolik bodů jako Michael Schumacher. Když v roce 2006 tento německý závodník zamířil do závodnického důchodu, motoristický sport přišel o jednu z nejuznávanějších osobností. Rodák z německého Hürthu se v kolotoči formule jedna pohyboval 16 let, během kterých sedmkrát absolutně zvítězil, dvakrát byl druhý a třikrát třetí. Tabulce vybojovaných bodů vévodí s ohromujícím náskokem - získal jich 1369, tedy téměř dvakrát tolik, co druhý Alain Prost (798,5 bodu) - zvítězil v 91 Velkých cenách. Nedávno Schumacher neodolal nabídce stáje Mercedes a po třech letech se do seriálu formule 1 vrací.

Do kokpitu vozu formule 1 přitom zasedl poprvé koncem srpna 1991. S vozem Jordan v tréninku ve Spa hned překvapil sedmým místem. Za několik dní však kvůli sporům s Eddiem Jordanem přešel k Benettonu a úvodní sezonu završil na dvanácté pozici. První Velkou cenu vyhrál v roce 1992 v Belgii.

Premiérový titul mistra světa Schumacher získal v roce 1994 v barvách Benettonu, vítězství zopakoval i o rok později. V následující sezoně přestoupil k Ferrari a trůn musel přenechat Britu Damonu Hillovi s williamsem. S vozem Ferrari se Schumacher dostal na vrchol poprvé až v roce 2000, když až do posledního závodu sváděl tuhé souboje s mclareny řízenými Häkkinenem a Davidem Coulthardem.

V roce 2004 se Schumacher dostal na vrchol své kariéry: vyhrál 13 závodů a rekord vytvořil také v počtu nasbíraných bodů za rok (148). Připsal si sedm vítězství po sobě a již čtyři závody před koncem si zajistil sedmý titul. Očekávaný útok na osmý mu však nevyšel. Sezonám 2005 a 2006 vládl Španěl Fernando Alonso. Fenomén Schumacher obsadil v konečném pořadí třetí a druhé místo. Jeho éra tímto skončila, po 16 letech vrcholných výkonů svět formule 1 opustil.

Michael Schumacher se narodil 3. ledna 1969. Za volantem seděl už ve čtyřech letech, ve čtrnácti dostal motokárovou licenci a v roce 1987 vybojoval titul mistra Evropy. Pak se vyučeného automechanika ujal manažer Willi Weber a přivedl jej do německého mistrovství formule tři. Premiérovou sezonu dokončil na třetím místě, rok 1990 oslavil již jako mistr.