Nové nádraží v Brně může zastřešit obchodní komplex s parkovištěm

Brno - Nad novým železničním nádražím v Brně by mohl vyrůst pětipatrový komplex s obchody, kancelářemi a téměř 1700 parkovacími místy. Počítá s tím nový projekt zastřešení kolejiště od brněnské firmy FA PAROLLI. Má se jednat o samostatný investiční záměr, který nijak nesouvisí s projektem přestavby brněnského železničního uzlu, jenž je od prosince bez územního rozhodnutí.

Souběžně s výstavbou nádraží by tak mohla vznikat sedmipatrová budova o rozloze 350 krát 230 metrů, která v pěti patrech nad kolejištěm nabídne celkem 77.500 metrů čtverečních. Ty by měly zaplnit pronajímatelné komerční prostory pro kanceláře a obchody, odpočinkové zóny s možností ubytování a téměř 1700 parkovacích míst.

„Postavit tak ohromnou komerční stavbu nad nástupišti uvažovaného nového nádraží jsme nijak neočekávali, neboť to nebylo v žádných zveřejněných plánech a navíc nyní v době hospodářské krize každý soukromý investor jistě bedlivě váží každou velkou investici,“ řekl k plánu Miroslav Patrik z Dětí Země, které hodlají nejpozději do 18. ledna zaslat své vyjádření k záměru stavby. Pro vydání územního rozhodnutí hodlají požadovat zpracování přesnější hlukové a emisní studie a dále studii o vlivu na architektonický ráz okolí.

Samotný projekt přestavby železničního uzlu s přesunem nádraží o 800 metrů na jih je ale od 12. prosince bez územního rozhodnutí. Na základě čtyř žalob podaných Dětmi Země, sdružením Stará Osada - Židenice, městskou částí Brno-Židenice a 13 osobami jej zrušil Krajský soud v Brně. Zahájení projektu za zhruba 20 miliard korun by se tak zřejmě mohlo oddálit. Město nyní musí ke stavbě vydat nové rozhodnutí, což potrvá nejméně půl roku. Obsah rozhodnutí soudu zatím není znám, nelze proto předjímat, nakolik ohrozí plánovaný termín zahájení stavby.

Vydáno pod