Kyjov staví přestupní terminál, lidé už nebudou muset šlapat pěšky přes celé město

Kyjov - Háček integrovaného dopravního systému na Břeclavsku a Hodonínsku – a sice v Kyjově chybějící přestupní uzel – spěje k řešení. Začala výstavba nového terminálu pro autobusy v bezprostřední blízkosti vlakového nádraží. Vyřeší se tak situace pro tisíce cestujících, kteří v současné době přijedou vlakem a musí přes celé město na autobus. A samozřejmě i naopak. Přestupování, vystupování a nastupování bývá často velmi náročné.

„Přijedeme autobusem, pak musí člověk letět na vlakové nádraží, stihnout vlak. Z autobusového na vlakové to trvá asi dvacet minut. Když k tomu máte navíc kočárek, tak to není jednoduché,“ vysvětlila jedna z cestujících.

Na propojení vlakového nádraží s autobusy se v těchto dnech ale začalo pracovat. Smysl integrovaného dopravního systému by tak od prosince 2008, kdy se obce na Hodonínsku a Břeclavsku k IDS JMK připojily, mohl začít plnit svůj hlavní význam – tedy pružné a bezproblémové cestování v rámci Jihomoravského kraje. V bezprostřední blízkosti vlakového nádraží má vzniknout zcela nový terminál pro autobusy. Ten bude znamenat jednodušší přestupy pro stovky lidí.

Video Místostarosta Kyjova Miroslav Hula (ODS) o stavbě přestupního terminálu
video

Místostarosta Kyjova Miroslav Hula (ODS) o stavbě přestupního terminálu

„V rámci projektu bude vedle budovy vlakového nádraží vybudováno šest zastávek pro autobusy a také nové parkoviště. Všechno je navržené vlastně na pozemcích Českých drah, které nebyly využívané,“ uvedla zodpovědná projektantka Kateřina Polesná.

Hlavní cíl Kyjova je umožnit co nejrychlejší přesun cestujících z autobusu na vlak a naopak. „Cestující z  Vracova vystoupí z vlaku a autobus jim přijede sem na nový terminál a zpátky odjedou obchvatem. Nepojedou třeba vůbec na autobusové nádraží. Zatím to ale nevíme přesně. Trasy a seznam linek bude teprve autobusová společnost ve spolupráci s Českými drahami vytvářet,“ vysvětlil princip fungování místostarosta Kyjova Miroslav Hula (ODS).

Neznamená to tedy, že by Kyjov rušil stávající autobusové nádraží, ale že vybuduje zastávky u vlakového, kam budou kromě městské hromadné dopravy zajíždět také některé meziměstské autobusové linky. Nový terminál bude hotový do konce října a hned by měl také začít fungovat.