Brněnské podzemí má nové logo

Brno – Návštěvníci historického podzemí v Brně nyní poznají svůj cíl na první pohled. Brněnské podzemí má totiž nové logo. K vidění bude vedle propagačních materiálů i u samotných vstupů do sklepení, která se začnou postupně otevírat od října. Nové logo spatří návštěvníci Mincmistrovského sklepa, labyrintu pod Zelným trhem nebo plánované kostnice u sv. Jakuba.

Podle vedoucí brněnského turistického informačního centra Petry Kačírkové bylo vytvoření loga nutné, protože je součástí jednotného vizuálního stylu města. První místo, na které logo upozorní, bude Mincmistrovský sklep pod Dominikánským náměstím. Jeho nově zrekonstruované prostory si návštěvníci mohou prohlédnout už nyní. Samotná expozice k historii a ražbě mincí zde ale bude až od října.

Celý projekt financuje Evropská unie a město Brno. Náměstek primátora Ladislav Macek (ČSSD) upřesnil, že jde zhruba o 90 milionů korun.

Brněnské podzemí má nové logo (zdroj: ČT24)

Další podzemní království se ukrývá pod stánky na Zelném trhu. Sklepní labyrint se zde pro návštěvníky otevře začátkem příští turistické sezony, v dubnu příštího roku. Petra Kačírková dodala, že půjde o největší a nejširší komplex návštěvnické trasy. Ta bude dlouhá téměř kilometr a procházet bude dvaceti sklepy.

Součástí brněnského podzemí bude i kostnice pod kostelem sv. Jakuba, která ukrývá pozůstatky více než 50 tisíc těl. Výzkum ale pokračuje a toto číslo není konečné. Už teď je jisté, že se jedná o druhou největší kostnici v Evropě. Její otevření je naplánováno na rok 2012.

  • Brněnské podzemí autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/19/1872/187110.jpg
  • Kostnice pod kostelem sv. Jakuba autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/19/1872/187109.jpg