„Ta roční jízdenka je rozdělena na čtyři kupony a já jsem ten poslední kupon od všech jízdenek ztratil. Tak jsem šel na pobočku, kde si ověřili, že mám zaplaceno, ale řekli, že není možné vydat duplikát těchto kuponů,“ postěžoval si Štěpán Gabriel. A tak si musel koupit kupon nový. Vzhledem k výhodnosti volil opět jízdné na celý rok. Štěpán Gabriel ale rozhodně není jediným, kdo má po této stránce s DPMB nepříjemné zkušenosti.
Dopravní podnik města Brna náhradní kupon opravdu neposkytuje, a to přesto, že si totožnost klienta v databázi může ověřit. „Máme zkušenost, že to lidé zneužívali,“ vysvětlila stručně mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová.

Štěpán Gabriel o problému se ztracenými kupóny
Po Brně jezdí s velkou slávou opěvované nové tramvaje a autobusy. Jen před měsícem uvedl dopravní podnik do provozu pětadvacet částečně nízkopodlažních autobusů Crossway Irisbus za více než sto dvacet milionů korun. Do obnovy vozového parku jdou nemalé peníze, hromadná doprava se tak v tomto smyslu stává moderní.
Tím místem, kde ale brněnská doprava usnula na vavřínech, je právě systém kontroly a evidence. Celý problém by mohla vyřešit jednoznačná identifikace cestujícího. Například formou čipových karet. To uznává i sám dopravní podnik. „Ve chvíli, kdy v budou čipové karty, tak bychom mohli uvažovat o náhradách ztracených nebo ukradených kuponů. U těch čipových karet by už navíc bylo možné ty ukradené nebo ztracené doklady zablokovat, což u té papírové formy možné není,“ přiblížila vyhlídky mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová.
Kordis, který je hlavním koordinátorem dopravy v Jihomoravském kraji, přiznává, že čipové karty jsou jednou z možných variant. Na stole jich prý ale leží víc. A není vyloučeno, že se dokonce zůstane u papírové formy. Jisté je, že v nejbližší době se cestující revoluce systému jízdného rozhodně nedočkají. Zatím je jakákoliv změna pouze v rovině úvah.