Firma zneužívá městské logo

Brno - Ten, kdo využil služeb firmy Nehodová služba, byl možná překvapen. Kromě svého vlastního loga vozí na kapotě svých zásahových vozů i logo Brna. K tomu ale nemá potřebný souhlas města. Soukromá firma Nehodová služba s.r.o. podle magistrátu  logo města zneužívá. Firma se hájí tím, že polepení aut jim zajišťovala najatá agentura, která prý povolení má. Bez souhlasu přitom mohou znak a logo města používat jen vybrané městské insitutce, firmy a úřady.

Společnost Nehodová služba nabízí motoristům bezplatný asistenční a právní servis v případě havárie. Její brněnské zásahové vozy se honosí logem města. Podle úředníků ale neoprávněně.
 
„My jsem si najali agenturu, která nám tyto služby zajišťuje“ hájí se ředitel firmy Karol Novák. Toto tvrzení je ale v rozporu s tím, co České televizi řekl mluvčí magistrátu Pavel Žára: „Ani jedna ze dvou firem si nezažádala o logo pro své podnikatelské účely.“ 

Podle primátora Romana Onderky (ČSSD) není možné, aby logo města používala jakákoliv firma pro své podnikání. Používání loga se přitom řídí přísnými pravidly a vždy je nutné dodržet grafický manuál.

Podle odborníků na reklamu je za používáním loga města Nehodovou službou snaha zvýšit důvěryhodnost firmy. „Spotřebitel, pokud vidí tento znak, si myslí, že jedná s městem, což zvyšuje kredit té společnosti,“ říká specialista na marketing Pavel Marek. Kromě zneužití loga města je tak Nehodová služba podezřelá z klamání zákazníků.