Přechody pro chodce jsou vygumované

Jihlava – České silnice jsou nebezpečné. Značný podíl na tom nemají řidiči, ale správci, kteří zanedbávají kreslení bílých čar. Ovšem i tam, kde vodorovné značení je, často není příliš bezpečno – čáry jsou částečně vygumované nebo jsou vytvořeny tak, že v noci či za deště téměř nejsou vidět. Podle policistů je to obvyklé především ve městech. Příkladem za všechny je Jihlava.

Každý den přecházejí školáci i řada lidí spěchajících do práce po přechodu v centru Jihlavy. Že u něj řidiči přibrzdí a jsou připraveni zastavit, je však spíše zvyk – bílá barva pruhů už na vozovce skoro není vidět. Policisté poukazují na nebezpečnost tohoto přechodu – nikoli jediný takový ve městě.

U jihlavské průmyslové zóny je na tom zebra o trochu lépe, ale přesto není za deště nebo v noci vidět. U nedalekého kruhového objezdu navíc na přechod v zatáčce neupozorňuje žádná svislá dopravní značka. „Toto může způsobovat riziko dopravní nehody,“ opět zdůrazňuje policejní mluvčí Dana Čírtková.

Video Reportáž Blanky Poulové
video

Reportáž Blanky Poulové

Správci městských silnic slibují změny. „Značení začneme provádět zhruba v polovině dubna, budeme ho dělat souběžně s blokovým čištěním komunikací,“ říká mluvčí Služeb města Jihlavy Martin Málek.

Také v okolí krajského města často není vodorovné značení příliš platné. Například na hlavním tahu z Jihlavy do Žďáru nad Sázavou čáry vůbec nejsou. V mlze potom řidičům nepomohou ani špinavé patníky. Také kraj slibuje, že se situace zlepší. „Máme už připravený plán a počítáme na tyto práce s částkou osm až deset milionů korun,“ slibuje ředitel regionální správy a údržby silnic Jan Míka.

Nejméně měsíc ale bude trvat, než začnou silničáři na Vysočině s nápravou. Napřed chtějí po zimě rozbité silnice opravit, teprve pak budou obnovovat značení.

Silnice bez čar
Silnice bez čar