Podle Horáka by dotace měla činit 70 milionů korun a může pokrýt nejvýš 85 procent nákladů. Zbytek doplatí kraj. Výběrové řízení na technické řešení by kraj mohl vyhlásit a vyhodnotit ještě letos. Zakázka by se uskutečnila příští rok.
Náměstek řekl, že i po zavedení systému by zůstaly v platnosti jednorázové papírové jízdenky pro náhodné cestující. Elektronickou kartu, kam by si lidé vkládali peníze ze svého bankovního účtu, by také neměli všichni cestující, ale jen ti, kteří by o ni projevili zájem. Tvůrci krajského dopravního systému odhadují, že v Brně by ji využilo asi 70 procent cestujících, v kraji 60 procent lidí.
Pro ty, kdo novým technologiím příliš nefandí, by podle Horáka zůstala v platnosti obdoba současného systému. Například čipová karta, s níž by jako dnes chodili platit k přepážce.
Elektronická karta by měla umožňovat další rozvoj. Například to, že by ji lidé mohli v budoucnu používat jako elektronickou peněženku, fungovala by i pro cestování mimo kraj nebo by na ni bylo možné získat krajské slevy. Jsou dostupné držitelům Rodinných pasů a Senior pasů.