Cestující v Olomouci už se nemusí obávat nevrlých řidičů

Olomouc - Řidiči olomouckého Dopravního podniku se učí lépe zvládat krizové situace. V rámci projektu, který má rozvíjet jejich psychosociální kompetence, trénují šoféři především sebeovládání při kontaktu s cestujícím nebo zvládání stresových podmínek ve stále narůstající dopravě.

Dopravní podnik města Olomouce zaměstnává 250 řidičů. Přestože musejí při nástupu projít psychologickými testy, zástupci podniku přiznávají, že se se stížnostmi cestujících na chování šoférů setkávají. Cestující si stěžují například na nepříjemnost řidičů. Většina jich zmiňuje situaci, kdy řidič na poslední chvíli ujede člověku, který jeho vůz dobíhá.

Vzdělávacím programem procházejí v těchto dnech tři desítky řidičů. „Jednak se řidiči mají naučit lépe komunikovat s cestujícími a ten druhý okruh tréninku je zaměřen na to, aby se řidiči lépe naučili zvládat sami sebe,” popisuje hlavní cíle kurzu psycholožka Edita Bosáková. Jak říká Jiří Pechek z oddělení příjmu zaměstnanců, projekt by měl přinést především větší spokojenost řidičů s výkonem vlastní práce: „Měl by je naučit lépe reagovat jak v provozu na silnici, tak ve vztahu k cestujícímu.”

Řidiči, kteří pětidenním tréninkem prošli, uvítali především to, že bylo vzdělávání zaměřeno na praxi. V průměru zažijí denně dvě až tři stresové situace, se kterými je třeba se vypořádat v klidu. „Zvládání toho stresu – jak reagovat, to bylo asi takový nejzásadnější,” pochvaluje si kurz řidič autobusu Zbyněk Dadák.

Podobným školením jako řidiči procházejí už čtyři roky také revizoři. Podle zástupců Dopravního podniku se počet stížností na ně výrazně snížil.

Vydáno pod