Přerovská centrála krizového řízení pomůže zvládat mimořádné situace

Přerov - Přerovská radnice se rozhodla vybudovat vlastní centrálu krizového řízení, ze které budou moci odborníci řídit chod města v případě mimořádných situací. Ústředí vznikne v prostorách objektu hasičů, kde donedávna sídlilo jejich operační centrum. Město, které budovu vlastní, využije její výhodnou pozici mimo povodňovou zónu k vytvoření zázemí pro krizový štáb, bezpečnostní radu města a povodňovou komisi. Za vybavení specializovaného pracoviště radnice zaplatí zhruba 800 tisíc korun.

„Bude to specializované, vysoce technicky vybavené pracoviště, které by v případě krizového řízení města bylo plně funkční. Přestože ty náklady se vyšplhají téměř na 800 tisíc korun, tak jsme přesvědčení, že toto pracoviště je důležité,” uvedl mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal. „Výhodou je to, že na tomto pracoviště je přímý vstup do hlasových sirén ve městě Přerově, je tam přímý vstup do kabelové televize, je vybaveno spojovací technikou,” dodává vedoucí Specializovaného pracoviště ochrany a krizového řízení magistrátu Jaromír Dvořák.

Během následujících týdnů dojde i k drobným stavebním úpravám, které si na svá bedra vzali hasiči. Aby v prostoru mohlo zasedat až 20 lidí, musí se vybourat příčka a místnost vybavit nábytkem a počítačovou technikou. Zatím požárníci demontují své zařízení. „Odborníci z oddělení komunikace informačních systémů přepojují stávající technologie, tzn. kabeláže do jiné místnosti, aby vše fungovalo, tak jak má,” popisuje postup prací ředitel Územního odboru Přerov Miroslav Čoček.

Až doposud město stálé pracoviště pro zvláštní orgány nemělo. Jejich členové se scházeli v zasedacích místnostech úřadu bez jakéhokoliv speciálního vybavení. Nová krizová centrála by měla být funkční od září letošního roku.

Vydáno pod