Moravskoslezský kraj podporuje technické vzdělávání

Ostrava - Letáky, plakáty, webové stránky a exkurze jsou hlavními nástroji projektu Moravskoslezského kraje, který má zvýšit zájem o studium technických oborů. Kraj se společně s firmami snaží změnit názor lidí na perspektivu technického vzdělávání.

Cílem kampaně je vyvolat větší zájem dětí i rodičů o technické obory. Firmám totiž chybí pracovníci s technickým vzděláním. Exkurze v provozech ale potvrzují, že většina žáků považuje práci v průmyslu za příliš těžkou a studovat technické obory se jim nechce. 

Také průzkumy potvrzují, že není snadné změnit vztah lidí v Moravskoslezském kraji k technickému vzdělání. Z marketingových průzkumů vyplývá, že téměř v každé rodině byl někdo propuštěný z hutí nebo strojírenských firem. V těch rodinách pak přetrvává přesvědčení, že studovat technické obory je nesmyslné.
 
Kampaň, kterou financuje kraj, se v první vlně zaměřila hlavně na výchovné poradce a učitele, další fáze by měla oslovit rodiče a děti. „Do současné doby to bylo 1,5 milionu z krajského rozpočtu, další 3 miliony chceme pro letošní rok a rok 2009,“ řekl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Pavel Drobil /ODS/.
 
Kraj, ale i firmy jsou aktivní. Pracovníků s technickým vzděláním je totiž nedostatek. Personální specialistka společnosti Vítkovice, a.s. Hana Bártová zmínila, že exkurze v podniku budou probíhat každý den po dobu 6 týdnů a vystřídá se tady 2 500 žáků. Firma vodí žáky také do muzea, kde mohou vidět modely výrobků a zajímavých staveb, které byly vyrobeny ve Vítkovicích.