Podvedeným seniorům z Oldřichovic vrátí T-Mobile peníze

Oldřichovice - Velmi výhodné smlouvy na provoz mobilu údajně vnutili některým seniorům v domě s pečovatelskou službou v Oldřichovicích u Třince dealeři firmy T-Mobile. Nevynechali ani 86letou důchodkyni, která telefonuje jen zřídka. Firma nejprve smlouvu zrušit odmítla, po dotazu ČT oznámila, že k pochybení došlo. Podobné případy teď budou zajímat Českou obchodní inspekci. Novela zákona jí umožňuje šetřit takzvané nekalé praktiky v podnikání.

Po úrazu paní Věra téměř nechodí a mobil ve svých 86 letech bere jako nutné zlo. Telefonní karta jí vydrží měsíce. Proč podepsala roční smlouvu s paušálními poplatky, si neumí vysvětlit. Věra Wowesna podle svých slov ani nevěděla, co přesně podepisuje. Že má od října platit skoro tři stovky měsíčně, zjistila rodina až mnohem později. Manželé se počátkem února od T-mobilu dozvěděli, že po pěti měsících už smlouvu zrušit nelze. Teď firma uznala, že šlo o chybu jejich spolupracovníků.

„Při opětovném prošetření případu jsme se rozhodli smlouvu zrušit a smluvní pokutu odpustit. Vrátíme veškeré peníze a za jednání se samozřejmě omlouváme,“ sdělila vedoucí oddělení externí komunikace společnosti T-Mobile Jitka Pacolová. Podobné případy nejsou vůbec ojedinělé. Sociální pracovníci už varovali obyvatele domu, aby si na takové návštěvy dávali pozor. Stěžovat si teď nově mohou lidé i u České obchodní inspekce. Zákon se opírá o evropskou směrnici.

„Ta zavádí do zákona o ochraně spotřebitele pojem nekalé obchodní praktiky, což jsou zejména klamavé obchodní praktiky a agresivní obchodní praktiky. Nyní už to postihovat můžeme,“ dodal František Indra, zástupce ředitel České obchodní inspekce v Ostravě. Novela zákona o ochraně spotřebitele platí od 12. února.